Dit is een eenvoudige oplossing voor spanning/pijn in je lichaam

Veel, heel veel mensen hebben een zittende baan en dit kan een ramp zijn voor je rug. Rugpijn is dan ook één van de meest gehoorde klachten.

Er zijn heel eenvoudige manieren om van bijvoorbeeld rugklachten, maar ook stijfheid in je nek en last van je knieën af te komen. Je hebt maar 2 of eigenlijk 3 dingen nodig: genoeg ruimte om te kunnen liggen en twee of drie tennisballen.

Als je dit doet dan verhelp je nekklachten. Je kan dit ook doen met rubberballen en dan maakt het niet uit of ze hard of zacht zijn. Om je nek te ontspannen moet je plat op de grond liggen. De ballen leg je een paar centimeter onder de ronding van je schedel. Probeer nu rustig een klein beetje naar boven en beneden te bewegen door je benen te gebruiken. Je voelt het als het goed is in je nek. Haal 10 keer diep adem en ontspan dan even. Herhaal deze oefening een paar keer voor het beste effect.

Voor je rug kan je dit doen. Leg twee ballen neer zo dat de ene links van je ruggengraat en de ander rechts ligt. Let goed op dat de ballen niet direct onder je wervelkolom liggen. Dat kan gevaarlijk zijn. Adem vijf keer diep in en weer uit.

Als je bang bent dat de ballen weg rollen kan je ze in een sok doen. Of je gaat op een zachte ondergrond liggen zoals een kussen of een deken.

Als je van hoge hakken houdt dan is dat best een belasting voor je heupen. De pijn die je weleens voelt na een lange dag op je hoogste hakken kan je verzachten door deze oefening. Ga op je zij liggen en leg een tennisbal onder je heup. Probeer ju draaiende bewegingen te maken in één richting, na een paar herhalingen doe je ook de andere richting. En als je klaar bent dan ga je op je andere zij liggen en herhaal je de oefening met de andere heup.

Je kan spanning van je schouders afhalen door op je rug te gaan liggen met tennisballen tussen je wervelkolom en je schouderblad. Draai nu voorzichtig rondjes met de bal onder je schouders. Als je het goed doet voel je een aangename druk op je schouders, zorg ervoor dat je het niet forceert.

Doe een tennisbal in je knieholte en trek je onderbeen naar je toe. Tel dan tot tien en laat dan je onderbeen rustig weer los. Herhaal deze beweging ongeveer 8-10 keer per been.

Rol ongeveer een minuut de tennisbal rond onder je voetzool. Probeer tijdens het rollen een aangename druk aan te brengen. En vergeet je andere voet niet.

Om je handen te ontspannen leg je weer een bal op de grond. Leg je platte hand nu op de bal en plaats je andere hand hierboven op. Beweeg de bal op en neer terwijl je wat druk zet vanuit je schouders. Houd dit ongeveer twee minuten vol terwijl je diep adem haalt. Wissel na twee minuten je handen om.

Op deze manier kun je eenvoudig meer beweging aan je dagelijkse routine toevoegen en de spanning/pijn op je lichaam weghalen. Vergeet deze tips niet te delen met je vrienden op Facebook!

Wat vind jij? Reageer hieronder: